شناسهٔ خبر: 122589 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران :

اولویت اجرای راهداری زمستانی تامین ایمنی و ارائه خدمات مطلوب است

مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران در هفتمین جلسه کمیسیون مدیریت ایمنی اجرایی حمل و نقل استان که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران و دیگر اعضای کمیسیون در محل استانداری و با محوریت راهداری زمستانه برگزار شد عنوان نمود : اولویت اجرای راهداری زمستانی ، تامین ایمنی و ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده ای است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران، حسن جهانیان در هفتمین نشست کمیسیون ایمنی استان اظهار داشت : از آنجایی که این استان به سه محور شریانی و کوهستانی با پایتخت کشور متصل بوده  و دارای 3700 کیلومتر راه برفگیر و کوهستانی و 13 گردنه به طول 700 متر از جمله استان هایی بوده که در فصل زمستان ، اجرای عملیات راهداری زمستانی در آن حایز اهمیت می باشد.

وی ادامه داد: در زمان بحران و شرایط جوی سنگین ، اولویت کاری مجموعه، بازگشایی و مهیا بودن تردد در این سه محور بوده و پس از آن در اولویت های بعدی محورهای فرعی پر تردد کوهستانی و سپس محورهای روستایی و ییلاقی است.

جهانیان افزود : این اداره کل با تمام توان و بکار گیری نیروها و امکانات و تجهیزات راهداری خود تلاش می کند تا در این فصل ، تمامی راه های ارتباطی استان باز و تردد برای کاربران مهیا باشد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای مازندران به محورهای روستایی و ییلاقی این استان اشاره و خاطر نشان ساخت : 1411 روستا در مازندران در ارتفاع بالای 500 متر قرار داشته که در فصل زمستان به دلیل شرایط جوی بسیار کم تردد و بدون تردد بوده که با توجه به محدودیت ها و امکانات موجود ، بازگشایی راه های آنها در اولویت سوم این اداره کل قرار می گیرد.

وی ضمن اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در خصوص عدم ترددهای غیر ضروری کاربران جاده ای در محور های برف گیر، خواستار همکاری همه جانبه دستگاه های خدمات رسان جهت گشایش محورها در مواقع بحرانی جوی گردید. 

گفتنی است در این کمیسیون که با هدف رویکرد ارائه خدمات مطلوب در طرح زمستانه 1401  تشکیل گرددید مواردی مانند آماده باش کلیه دستگاه های خدمات رسان با برنامه ریزی و استقرار ماشین الات و اکیپ انسانی در مقاطع بحرانی، هماهنگی پلیس راه استان با استانهای مجاور جهت اعلام انسداد محورها در صورت لزوم و شناسایی کمبودها و پیگیری جهت تامین آمادگی کافی برای اجرای طرح زمستانه 1401  مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .